Den v S4

28.02.2022

Vzhledem k tomu, že máme tento týden jarní prázdniny - nemohu vám poskytnout informace z dnešního dne, nabídnu vám aspoň informace, jak to běžně u nás ve vyučovací den vypadá. Jednotlivé dny se nám střídají první dvě hodiny český jazyk nebo matematika (pondělí - český jazyk, úterý - matematika atd.) následující hodinu máme nejčastěji ČaJS, ČaP, ČaS nebo tělocvik. Čtvrté hodiny máme pracovní vyučování, výtvarnou výchovu, hudební výchovu nebo řečovou výchovu, Předměty si upravuji podle momentální nálady dětí, energie dětí a pod. V podstatě musím být každý den připravená na vše. Zabere to více času na přípravu, ale ve výsledku to má u dětí mnohem větší efektivitu. 

 Já osobně se neřídím hned prvním zvoněním, které ve škole slyšíme. Celkově se snažím neřídit se zvoněním, protože zastávám názor, že ve speciální škole by se děti neměly řídit podle zvonění (ale to je možná na delší rozvahu). Když vidím, že jsou ráno děti po příchodu uklidněné a mají nachystané všechny věci jdeme si sednout ke stolu. (bohužel nemám vyfocený zasedací pořádek ve třídě, dodám příští týden, ale sedíme všichni u sebe, abychom na sebe viděli a mohli spolu pracovat, komunikovat a pod.). Spolu si řekneme co je za den, měsíc, roční období - zopakujeme si popřípadě jak jdou měsíce za sebou a pod. Následně si zopakujeme probíranou látku ústně - i když to všichni žáci nemají v osnovách nikdy neuškodí opakování. Po zopakování přecházíme na rozehřívací hry, jsou to hry pro rozcvičení zraku, sluchu, motoriky, každý den něco jiného. Budu vás s nimi postupně seznamovat. Následně usedáme ke stolu a každý si pracuje na své práci v sešitě či pracovním listě, který má nachystaný ve své poličce. Splněnou práci odměňuji razítky a obrázky, pokud se práce skutečně povede na výbornou odměňuji jedničkou s hvězdičkou do žákovské knížky (jiné známky než jedničky do žákovské nedávám). Po splnění práce přecházejí děti ke svým košíčkům, kde na ně čeká práce v podobě skládaček, kartiček, kostiček...  Ve svém košíčků mají takové pomůcky, které jednotlivého žáka rozvíjejí, zároveň si však mezi pomůckami vybírají sami, takže mají pocit svobodné volby a pracuji s mnohem větší radostí - to je ten zmiňovaný polo Montessori styl, o kterém jsem psala v mém představení. 

Po svačině následuje další široká škála předmětů - jak už jsem psala výše. Zde pracujeme hlavně s Ipad, interaktivním PC, názornými pomůckami apod. Už se snažím o spíše relaxační a uvolňující aktivity, které však žáky něco naučí. Aktivity samozřejmě budu opět představovat.

Jak je tedy patrné z článků, nejvíce výuku soustřeďuji do první hodiny a půl ve škole, záměrně nepíšu dvě vyučovací hodiny, protože jak jsem psala výše, zvoněním se nerada řídím. Každé dítě potřebuje v jinou chvíli pauzu, každé dítě je jinak rychlé, vytrvalé apod. Nerada se tedy řídím i nějakým rozvrhem, ne každému řediteli se to bude líbit, ale při správně argumentaci a spokojenosti dětí si myslím, že na tento systém přistoupí :)

Stylový byt © Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky