První den pod prázdninách

07.03.2022

První den po prázdninách probíhal v hodně poklidném duchu. První hodinu a půl jsme měli český jazyk a rozumovou výchovu. Nejdříve jsme se pozdravili, řekli si co je za den a měsíc (změna z února na březen) a samozřejmě jsme si řekli zážitky z prázdnin. Následně jsem děti seznámila s novými portfolii, které mají a vysvětlila jim práci s nimi. Přečetli jsme si, co mají tento týden za úkoly a jaké akce nás čekají.

Vzhledem k tomu, že děti měly úžasnou náladu a chuť pracovat okamžitě jsem začala. Dva žáci začali s rozcvičením ruky s pomocí grafomotorických listů, další holčina začala s upevňováním písmena Z. Překvapilo mě, s jakým nadšením a radostí se do tohoto úkolu pustila. Z jsem si nejdříve obtáhli na pracovním listu s obrázkem zmije. Vzhledem k tomu, že holčina nerada maluje, omalování jsem nechala na pozdější dobu (chtěla jsem udržet dobrou náladu co nejdéle). S upevněním jsme pokračovali s pomocí modelíny. Protože jsem potřebovala pracovat s dalšími dětmi, nechala jsem ji, aby si s výrobou písmene poradila sama a zapojila hlavičku. Chvilku to trvalo, ale poradila si! Poslední chlapec si zopakoval vyhledávání sloves, určování času u sloves a tvorbu infinitivu v učebnici. První dva žáci pokračovali s psaním slov ze slabikáře od Agáty (LAMA, MASO, MELE apod.). Tito žáci si pak vystřídali novou pomůcku na čtení s porozuměním a globální čtení na tabletu (odkaz zde: https://ulozto.cz/fm#/detail/HWKBvzjepAHg/JzsEVH8j3X4B). Následně spolu psali na mazací tabulku známá písmena. Žák po opakování sloves přešel na opakování vyjmenovaných slov s pomocí kartiček. Vzhledem k tomu, že je tento žák snadno unavitelný, byla to jeho poslední práce v naší devadesátiminutovce. Holčina z upevňování Z přešla k materiálu o Veliké řepě, kde si opakovala velká a malá tiskací písmena. Následně na tabletu s pomocí aplikace Abeceda pro děti trénovala první hlásky ve slovech. 

Po svačině jsme si dali hodinu Člověk a jeho svět. Zopakovali jsme si zvířata ve volné přírodě. Nejdříve jsme si u stolu řekli, která zvířata můžeme ve volné přírodě potkat. Následně jsme si s pomocí obrázků jednotlivá zvířata pojmenovávali. Na závěr jsme se zkoušeli ze zvuků zvířat s pomocí kartiček s QR kódy. 

Poslední hodinu jsme vytvářeli film v aplikaci Clips.

Fotogalerie

Stylový byt © Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky