Svíčkový den

08.03.2022

Dnešní den byl pro mě, jako učitele velice jednoduchý. Celý den probíhal den ze šablon III - odborník v praxi. Tentokrát k nám přijela paní na výrobu svíček a celý projektový den měla pod palcem jiná paní učitelka, takže za mě pro dnešek ideál :D 

I když jsem si myslela, že dnes bude pohodový den, ráno nezačalo tak jak bych chtěla. Petruška přišla do třídy s brekem, tedy spíše do třídy vůbec nechtěla. Musela jsem ji dlouho přemlouvat, než do třídy přišla. Důvod byl prostý, i když se sama děsím, co bude zítra. V pondělí jsme Petrušku (PAS) připravovali na to, že po půl roce přijde spolužák, který u ni nebyl zrovna oblíbený, protože občas hlasitě zakřičí a to se ji nelíbí. A dnes se zděšením, že bude opět ve třídě nechtěla přijít. Naštěstí jsem ji přemluvila díky tomu, že chlapec dnes ještě nepřišel. Na zítra jsme společně s maminkou vymysleli plán. Dma, když se děje něco hlučného(mixer, vysavač), dávají Petrušce sluchátka a pohádky. Zkusíme tedy zítra, už v šatně, ji dát na uši sluchátka a pohádku. Uvidíme, jak bude reagovat. Každopádně zastávám názor, že si dívka na chlapce musí zvyknout. Přeci jen se jedná o jejího spolužáka, a bohužel je jaký je. A na druhou stranu, ona taky ráda zakřičí a ostatní kvůli tomu taky hned nechtějí přestat chodit do školy. No uvidíme co nám zítřek přinese, jsem na to zvědavá. Každopádně se bude jednat o novou zkušenost, která mě určitě něco naučí. 

Vzhledem k tomu, že jsme dneska měli mít matematiku, dala jsem jako rozehřívačku velmi jednoduchou hru, na rozvoj čísel a paměti. Děti si podle mého pokynu vyskládají čísla před sebe. Následně je postupně otáčíme, čteme ale i ty otočené. Nakonec čtou celou řadu otočenou. Tato velmi jednoduchá hra děti ohromně baví! Foto z hry přikládám do fotogalerie. 

Poté jsme si s pomocí vyřezaných obrázků vyzdobili lucerničku, kterou pro nás vyrobila paní učitelka. Po výrobě lucerničky jsme domalovali plameny do svíček na pracovním listu. Po svačině jsme se vrhli na výrobu svíček. Parafín jsme nalili do formičky, když parafín trošku ztuhl vložili jsme knot. Velmi jednoduchá práce, která děti opět bavila. Na závěr jsme si vyrobili svíčku z papíru.

Dnešní den byl hodně pracovní a malovací. Přesně takové dny by měli být ve speciálním školství. Ručičky je třeba u těchto dětí neustále trénovat. 

Den svíček + matematická hra 

Stylový byt © Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky