Velice odpočinkový den před ještě více odpočinkovým dnem
Ahoj všichni, jarní únava pomalu odpadá, tak jsem se rozhodla napsat článek o dalším našem dnu ve specce. Poslední dny se naše práce hodně soustřeďuje na práci s tablety, to vše díky šablonám III -- ICT do výuky a taky nepřítomnosti interaktivní tabuli ve třídě - tablety jsou nejlepší alternativa.
Dnešní den jsem se začala matematikou. Po komunikačním kruhu jsem začala dětem vysvětlovat sčítání s přechodem přes desítku. Na tuto kapitolu se mi velice osvědčilo počítání s korálkem, knoflíkem, kostičkou, zkrátka s čímkoliv, co má dítě rádo. Ve zkratce vám ukážu třídní techniku na příkladu 8+5 (pokud by byl zájem, mohu počítání nahrát). Dáme si 8 prstů a přičítáme čísla a zvedáme prsty - jeden, dva. Zjistíme, že jsme na konci - žádné prsty už nemůžeme přidat. Místo deseti prstů si před sebe dáme kolečko, které nám značí tu desítku. Prsty si dáme zpět a pokračujeme, tři, čtyři, pět. Jsme na konci počítání. Zvednuté máme tři prsty a desítku k tomu - výsledek se tedy rovná 13. Tuto techniku jsme nacvičovali nejdříve společně na mazací tabulce. Následně si jel každý podle svého tempa v sešitě. Mě se tato technika velice osvědčila. Navíc je super, že takto můžeme počítat i s většími čísli, jen budeme přidávat kolečka, kostičky, co bude potřeba.
Závěr hodiny jsme si zpříjemnili tablety. Poslední dobou nejraději pracuji s learningapp a word wall. Odkazy na mé aplikace na matematiku najdete níže :)
Druhou hodinu šly dvě šikovnější děti na šablonovou, tabletovou hodinu v doprovodu asistentky. Já jsem zůstala ve třídě s chlapci s těžkým mentálním postižením. Dnes jsme pracovali hlavně na zrakovém vnímání - viz. galerie. a grafomotorice. Protože je těžké tyto dva žáky přimět k jakékoliv práci, jako motivaci jsem použila malé bonbony. Motivace zabrala a já se dočkala velkých výkonů.
Následující hodiny byly velice odpočinkové - procházka v okolí školy, hra na hřišti a sledování pohádky.
Odkazy:
https://wordwall.net/cs/resource/30389971
https://wordwall.net/cs/resource/30137013
https://learningapps.org/watch?v=pdzf23g7k21
https://learningapps.org/display?v=px5s6qhsc22